Producent
- Adam Toys (23)
- Adamigo (46)
- Alexander (166)
- Bigjigs Toys (1)
- Bino (4)
- Centrum Metody Krakowskiej (36)
- Classic World (1)
- Dulcop (1)
- Goki (9)
- Granna (24)
- Hencz Toys (3)
- inne (26)
- InterDRUK (1)
- Jawa (5)
- Kapitan Nauka (52)
- Kukuryku (12)
- Lelin (12)
- Melissa & Doug (25)
- Multigra (48)
- Nasza Księgarnia (2)
- Playme (17)
- Polesie (1)
- Small Foot (5)
- Smart Games (26)
- Top Bright (36)
- Trefl (29)
- Tullo (2)
- Viga (13)
- Woody (10)
Dostępność
Cena
-
od
do
Darmowa
dostawa
od 149 zł
Zabawa, terapia ręki a motoryka mała
Ciekawe i funkcjonalne zabawki do terapii ręki, które w swoim założeniu wspierają pracę i ruch rąk, w tym dłoni, są jednocześnie często wybierane jako pomoce edukacyjne przez terapeutów i nauczycieli. Wśród tej grupy zabawek popularnością cieszą się również zabawki drewniane. Zestaw dobrze dobranych zabawek i pomocy terapeutycznych gwarantuje poza walorami edukacyjnymi również ciekawą inspirującą zabawę dzieci.
Jakie wyzwania spotykamy w terapii ręki?
Praca z dziećmi ma na celu poprawienie motoryki małej. Motoryka mała jest składową całości rozwoju psychomotorycznego dziecka. W poprawie funkcjonowania zakres wsparcia obejmuje również dostarczanie wrażeń dotykowych a dzięki nim zróżnicowanych kształtów, struktur materiałów oraz umiejętność ich rozróżniania i definiowania. Kompleksowa terapia ręki to edukacyjna odpowiedź na zaobserwowane deficyty w rozwoju dzieci. Zakres pracy i terapii powinien być w sposób indywidualny dobrany do konkretnego dziecka.
Cele terapii ręki:
-
poprawienie precyzji ruchów rąk
-
doskonalenie chwytu dłoni
-
wsparcie koordynacji wzrokowo-ruchowej
-
poprawa koncentracji
-
pobudzenie czucia powierzchownego jak i głębokiego
-
rozwój umiejętności planowania ruchu
-
przekraczanie linii środka ciała
-
poprawa umiejętności grafomotorycznych
Terapia ręki - pomoce edukacyjne
Pomoce do terapii ręki to duży wybór zabawek, przyborów, materiałów i przedmiotów, które wspierają rozwój motoryczny, sensoryczny i poznawczy dziecka. Korzystają z nich terapeuci jak i rodzice w zabawie z dzieckiem. Polecane są pomoce do zajęć terapii ręki, które można wykorzystywać w wielu wariantach zabawy, dostosowując zakres i poziom do konkretnych umiejętności dziecka. Pomoc poprzez zabawę jest odpowiednią formą w pracy z dzieckiem.
W terapii ręki polecamy:
-
mozaiki, układanki, puzzle
-
labirynty magnetyczne
-
przeplatanki, przewlekanki
-
pomoce do wspierania procesu rysowania i pisania
-
sortery
-
piłki, gniotki i inne pomoce sensoryczne
-
masy do lepienia
-
zestawy kreatywne i konstrukcyjne.
-
grafomotoryczne karty pracy
-
czynności plastyczne - rysowanie, klejenie, dzierganie, wycinanie
-
zabawki do pchania dla małych dzieci
-
klocki
Efekty pracy z dzieckiem
Terapia dzieci z problemami rozwojowymi (diagnoza autyzm, opóźnienie rozwoju, zespół Downa) przynosi efekty, gdy wzrastają umiejętności samoobsługowe (jedzenie, ubieranie, przygotowywanie posiłków, toaleta), społeczne - witanie, gestykulacja, prace i obowiązki domowe, szkolne - pisanie, rysowanie, estetyka prac plastycznych, posługiwanie się przyborami szkolnymi.
Co wybrać ?
Polecamy zarówno asortyment drewniany jak i papierowy. Zabawki i pomoce edukacyjne cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Ważne, aby wybrane zabawki były dobrej jakości, wzbudzały zainteresowanie dzieci podczas zabawy czy zajęć terapeutycznych, posiadały wiele wariantów np (karty pracy). Dobrze stworzony zestaw do użytkowania podczas zajęć to edukacyjna różnorodność. Co kilka, kilkanaście minut warto zmienić pomoc edukacyjną i zakres nauki, sprzyja to utrzymaniu motywacji dzieci na odpowiednio wysokim poziomie. Osobiście proponujemy do zakupu, zarówno do domu, jak i gabinetów terapeutycznych - logopedów, psychologów, pedagogów, żłobków, przedszkoli poradni zabawki firm: Alexander, Granna, Adamigo, Kukuryku, Melissa&Doug, Goki, Top Bright, Trefl, Multigra, Viga, Legler, Lelin, Tullo, Adam Toys, Bino, Siku, Marioinex, Astra, Inter Druk. Cieszą się uznaniem klientów, posiadają dobre opinie branży fachowej jak i samych terapeutów w zajęciach logopedycznych czy psychologicznych.